Sisällön tarjoaa Blogger.

Back in Hanoi

Kahen viikon ralli on ohi ja oon taas takaisin kotona :) Tosin se ero on parin viikon takaiseen että täällä on kylmä!! Siis sinä aamuna ku läksin mopokuskini Maritan saattelemana, mulla oli shortsit ja ohut paita päällä ja oli tosi lämmin. Nyt nää kaks päivää mulla on ollu pitkät housut, takki ja kaulahuivi ja oon ihan jäässä. Ja tiedoksenne, täällä on siis +19 astetta lämmintä. Mietin vaan, että mitenhän sitä Suomessa sitten pärjää.

Noku palelee.

Puolustukseksi voin sanoo, että koska täällä on ilmankosteus niin paljon suurempi, ilma tuntuu samalla paljon kylmemmältä, mitä asteet näyttää. Sanoisin että parikymmentä astetta tuntuu noin +14 asteelta. Eteenkin kun ajaa niin sais olla toppatakki päällä :D On sitä vässykäksi muuttunu. Ja siksi toisekseen, kun on tähän asti tottunut jo siihen että noin +30 on ihan normaali lämpötila, siitä yli kymmenen astetta pois alkaa oikeasti viluttaa. Esimerkiksi ku lämpö alko olla siinä kaksvitosen alapuolella, saattoin laittaa jo pitkähihasta päälle!

En voi silti uskoo, mikä ero kahdella viikolla voi olla! Aurinkoisesta helteestä pilviseen kylmyyteen. Kovasti olin huhuja kuullut, että vaikka ei uskoisi, talvella täällä on kylmä. No nyt se on uskottava. Ja alimmillaan lämpötila voi mennä noin viiteen plus asteeseen, mutta sitä ei pitäisi kyllä lähiaikoina pelätä. 

Alkuperänen suunnitelma oli pysyä tää kuukausi Hanoissa ja jättää vajaa viikko Thaimaaseen, mutta emmää tänne kyllä palelemaan jää niin pitkäksi aikaa. Niin ihana kun Hanoi onki ja vaikka mää voisin jäädä tänne pitemmäksiki aikaa, pitää mun jonkin näkönen rusketus säilyttää! No mutta paljon puhetta säästä. Tosin täällä se on monasti aika olennainen asia!

Oli niin hektinen kaksviikkonen etten joutanu pahemmin reissusta rustaamaan, yritetään kiriä nytten! 

Palellaan!

Ei kommentteja